Wij staan tot uw dienst!
Kwaliteit van de informatie - Duidelijkheid van de teksten
Transparantie
Via onze websites, sociale media, chatbots enz., garanderen we de transparantie van:
- informatie
- diensten
- procedures
U kunt rekenen op transparantie over:
- de stappen van de procedures
- de duur ervan
Kwaliteit van de informatie - Duidelijkheid van de teksten
Onze informatie:
- is correct
- is betrouwbaar
- wordt regelmatig bijgewerkt
Ons taalgebruik is:
- duidelijk
- precies
- begrijpelijk
Ambtenaren worden opgeleid op het gebied van de leesbaarheid van hun teksten.
Termijnen
De termijnen worden altijd meegedeeld:
- de termijnen die zijn vastgelegd in de wetgeving
- andere termijnen
Indien een termijn wordt verlengd (door een onvoorziene omstandigheid), wordt de nieuwe termijn meegedeeld.
U kunt altijd nagaan welke termijn voor u van toepassing is.
Beschikbaarheid
U hebt de mogelijkheid om iemand te contacteren voor:
- vragen
- de opvolging van een dossier
Contact:
U kunt contact met ons opnemen via verschillende wegen. Onze kantoren zijn geopend van 9 tot 17 uur.
Indien u ons contacteert buiten de openingsuren, kunt u:
- ons online formulier gebruiken
- ons een e-mail sturen: Meldpunt@favv.be
- 24u/24 via onze website: https://www.favv-afsca.be/, waar u alle informatie vindt over onze bevoegdheden, activiteiten, contactgegevens, structuur, brochures, formulieren en nog veel meer.
- 24h/24 via sociale media:
- X (Twitter): @FAVV_Consument
- Facebook: https://www.facebook.com/Voedselagentschap
- LinkedIn : https://www.linkedin.com/company/1267903/admin/feed/posts/
Ons algemeen adres:
FAVV
Administratief Centrum Kruidtuin
Food Safety Center
Kruidtuinlaan 55.
B-1000 Brussel
De procedures zijn automatisch van toepassing waar mogelijk: u hoeft dus zelf niets te doen.
Onze diensten zijn hoofdzakelijk digitaal.
U heeft er toegang toe:
- 24u op 24
- 7 dagen op 7
We stellen uw gebruiksgemak voorop bij de ontwikkeling van onze online toepassingen.
We bieden ondersteuning bij het gebruik van onze digitale toepassingen.
We luisteren naar uw specifieke situatie.
In de mate van het mogelijke antwoorden we via het kanaal dat u verkiest.
We gebruiken gegevens die reeds beschikbaar zijn bij andere publieke diensten (volgens de Only Once-wetgeving).
We verwijzen u door naar de bevoegde dienst indien uw verzoek niet onder onze verantwoordelijkheid valt.
Onze diensten zijn steeds in evolutie.
Uw feedback wordt gebruikt om de diensten te verbeteren.